Ugrás a fő tartalomra

Lubics Szilvia: Másfél nap az élet

Számomra ő egy igazi példakép. Ezért is, meg persze a futás iránti szeretetem miatt is vettem meg a könyvet a tavalyi Spar Maraton futófesztiválon. Egy kiállító sátorban dedikáltak a férjével, Lubics Györggyel együtt, aki valójában papírra vetette a sorokat. Visszafogottan, halkan ültek a sátorban, körben Szilvi összes kupájával, érmével együtt és örömmel írták alá a könyveket és készítettek fotót a rajongókkal.
Különös páros az övéké, hiszen nem lenne Szilvi ma ott, ha Gyuri nem támogatja, segíti otthon és a pályán egyaránt. Sokan mondják, hogy a futás magányos sport. Ez nem igaz. Vagyis sem nála, sem nálam nem igaz. Ahhoz, hogy valaki el tudja érni a kitűzött céljait, ahhoz lelkileg is topon kell lennie, és ehhez hozzájárul egy társ is. Főleg, ha segít és támogat minket abban, hogy jobbá váljunk.

A történet 3 síkon mozog. Az egyik a távoli múlt, hogy hogyan is kezdődött Szilvi futókarrierje. A másik a közelebbi múlt, a Spartathlon előtti hónapok, a felkészülés időszaka, végül a harmadik és végül is a fő szál, maga a Spartathlonon (246 km-es ultrafutóverseny Athén és Spárta között, szigorú szabályokkal, a teljesítési idő: másfél nap) való futás.
Csodásan összefonódnak az idősíkok és megértünk minden apró rezdülést a történetben, megértjük az ultrafutás iránti szenvedélyt.

Imádtam olvasni, nem tudtam letenni! 2 nap alatt kivégeztem a 320 oldalt. Mert valahol magaménak is éreztem a történetet, hiába állok távol az ultrafutástól és ezektől a fantasztikus eredményektől. Tudom, milyen futni, készülni és elérni a kitűzött célt. Ez a könyv egy gyönyörű példája annak, hogyan csinálhatunk a nulláról, a semmiből valami igazán egyedit, kiemelkedőt.
Szilvi a sportmentes életéből egyszer csak sokak példaképe lett, hihetetlen eredményekkel teli sportolónővé vált. Rengeteg díjat, elismerést bezsebelt, de kemény munka áll mögötte. Hiszen 3 gyermek édesanyja, feleség, fogorvos és emellett válogatott magyar sportoló.

A lehetetlen tényleg csak egy szó, amivel azok az emberek dobálóznak, akik semmit sem tesznek magukért, az álmaikért.
Csak a magam példáján is érzem - 4 éve még a busz után sem tudtam futni, most meg túl vagyok a félmaratonon is, egyik nagy álmomon. És azt érzem, hogy ha csak tized annyi energiát fektetnék ebbe bele, mint Szilvi, sokkal nagyobb és jobb eredményeket érnék el. De nem vagyunk egyformák. Mindenki más, más céljai vannak, más ambíciói. Nem vagyok egy versenyzős fajta, nekem ezek a kis versenyek és kis távok bőven elegek ahhoz, hogy boldog legyek és úgy érezzem - igen, megcsináltam és képes voltam rá.

Nem kell ahhoz szeretni a futást, hogy a könyvet elolvassuk. Az élet bármely területén segítség lehet az elolvasása. Mert ez többről szól, mint futás. Ez a kitartásról, szorgalomról, önismeretről  - szóval egyszóval magáról az életről szól. És ami a legszimpatikusabb Szilviben és az egész könyvben - ő is ugyanolyan ember mint mi.

Aki szeretne egy kis lelki támogatást, mert elakadt vagy nagy döntés előtt áll, esetleg kicsit mélyebben érzi magát a kelleténél, olvassa el ezt a könyvet, biztos vagyok benne, hogy erőt fog kapni tőle!

Jó olvasást!

Lubics Szilviről itt tudsz olvasni: IDE KATTINTS vagy IDE

Cím: Lubics Szilvia Másfél nap az élet
Szerző: Lubics György
Kiadó: Georgius Med Kft.
Oldalszám: 320 oldal
Kiadás éve: 2017






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Sándor Anikó: Camino trilógia - Ajánló

Pár évvel ezelőtt, amikor még nem voltam se feleség, se barátnő, szerettem volna pár kérdésre megtalálni a választ, keresni önmagam, így el kezdtem készülni a magyar Caminóra, a Szent Jakab zarándokútra. Vezetéssel, kis csapattal és önállóan is végig járható, Budapestről a 0. km kőtől indul és Lébényben ér véget, 11 szakaszra bontva 226 km hosszú, az út a zarándokút jelképével, a sárga fésűkagylóval van felfestve és a séta során sok zarándokhely fogadja a betérőket. A zarándoklathoz ki lehet váltani egy útlevelet, melybe minden szakasz teljesítéséről a meghatározott zarándokhely pecsétet ad, így amikor a lébényi templomba megérkezik a vándor, ott bemutatva kap egy oklevelet. Ez a magyarországi út tovább megy Wolfstahl-ba és végül becsatlakozik a nagy El Camino útba, melynek végcélja Santiago de Compostela. Végül hirtelen megfordult velem a világ, nem mentem el az útra, de azóta is bakancslistán van és remélem egyszer majd eljutok. A férjem is tisztában van ezzel, így első, együtt t

Dragomán György: Máglya - ajánló

Dragomán György az egyik szívem csücske író, ráadásul kortárs, amit azért tartok fontosnak megemlíteni, mert velem történt már, hogy kortárs írótól számomra elvont, feldolgozhatatlan könyvet olvastam (egy darabig, amíg le nem tettem), persze kivételek mindig vannak. :) Egy vicces facebook játék alkalmával bukkantam rá az oldalára -  itt tudod lecsekkolni  - és végigböngészve bejegyzéseit nagyon megtetszettek írásai. Sokszor szemezget műveiből, mintegy ízelítőként, és milyen jól teszi, mert enélkül talán nem is olvastam volna a könyveit, amik egytől-egyig szenzációsak. (A Pusztítás könyvét idénre tartogatom.) Nagyon egyedi - most már írhatom azt, hogy - rá jellemző írás-, látásmódja van. Kedvenc regényem tőle a Máglya, ami nemhogy tőle a kedvencem, hanem az egyik eddig olvasott favoritom is. Három regénye: a Máglya, A fehér király és a Pusztítás könyve egy úgynevezett trilógia, amelyek nem kötődnek egymáshoz, 3 különálló mű, közös bennük, hogy a (román) kommunista diktatúrában játs

Gerlóczy Márton: Mikecs Anna: Altató - ajánló

Izgatottan, meglepődve kaptam fel a fejem, mikor azt olvastam, hogy Gerlóczy Márton nak új regénye jelenik meg. Olvastam tőle több könyvet is. Humoros, laza, egyenes, néhol nyers és cinikus írói stílusa merően megkülönbözteti őt a mai kortárs írók közül. De ezzel a művével teljesen más, új oldaláról ismertem meg. Benne van, ami „a Gerlóczy” és van benne még valami klasszikus, időtálló is, amivel igazán belopta magát a szívembe. Magával ragadó, csodás történet ez a családregény, mely az író családjáról, felmenőiről szól. A történetet Mikecs Anna meséli, az író nagymamájának – Jékely Mártának – első házasságából született lánya, aki 3,5 éves korában, vérhas következtében meghal. A központi alak Márta, akinek egész életén át kalauzol minket a regény, de ahhoz, hogy megértsük életútját, döntéseit azaz sorsát, vissza kell mennünk egészen Gerlóczy üknagymamájához (Terézia), dédnagymamájához (Ida), érintve Mártát és végül édesanyjához, Zsófiához. Ezen a szép ívű női ágon keresztül kapunk