Ugrás a fő tartalomra

Dragomán György könyvek - Ajánló

Most, hogy az összes kiadott könyvét elolvastam, gondoltam írok egy összefoglaló-ajánlót. A Máglyáról már írtam, de ez most mindről fog szólni kicsit.

A véletlen műve lehetett, hogy az utolsó megjelent könyvét olvastam először és az első regényét utoljára. De nem bántam meg, mert ha az elsővel kezdem, szerintem nem olvastam volna ki a többit.
Dragománra egy vicces facebook játék alkalmával bukkantam rá. Azon kevés kortárs írók közé tartozik, akik megosztanak novellákat és regényrészleteket az oldalukon. Szerintem ez nagyon jó és kedves dolog, mert így el tudja az olvasó dönteni, hogy igen, én szeretném vagy brr egyáltalán nem szeretném elolvasni a műveit.
Volt egy-két hét, amikor minden reggel megosztott egyet, és a reggeli kávészeánszom alkalmával ezekkel a sztorikkal ébredtem és nagyon megtetszettek az olvasottak, így végül az Oroszlánkórus című novelláskötettel kezdtem. Számomra egy író akkor jó író, ha jól bánik a novellákkal. Mert a novellának gyorsan kell ütnie, 2-3 oldalon akár, és abban nem mindenki jó. De ő nagyon. Ki is olvastam viszonylag hamar, majd következett a Máglya, amit ugyancsak rekord idő alatt sikerült kivégeznem. Nagyon tetszett, ahogyan egy gyerek szemszögéből írja le a történteket. Szóval regényben is nagyon jónak bizonyult, így már az antikváriumos ismerősen köszönt, amikor a Fehér királyért is elmentem és megígérte, hogy A pusztulás könyvét is beszerzi nekem.
A fehér király is fantasztikus mű, sokkal rövidebb, mint a Máglya, de kicsit hasonlóak a körülmények - egy kis srác szemszögéből megyünk végig a regényen. Nem csodálkozom, hogy ez és a Máglya voltak azok a könyvek, amelyeket több nyelvre is lefordítottak, mert igazán egyedi érzésvilágot teremtenek olvasás közben. Ez és a Máglya abba a trilógiába tartozik A pusztulás könyvével együtt, ami a román kommunizmus ideje alatt játszódnak és betekintést adnak az akkori román élet mindennapjaiba. Mindkét könyv fejezetei önálló novelláknak is beillenek, teljesen megállják egyedül is a helyüket.
Dragomán nagyon erős az érzések, érzékelések leírásában. És igaz rá, hogy az ördög a részletekben rejlik. És vannak visszatérő motívumok - ezeket is szeretem, mint egy álomban, amikor mindig máshogy térnek ezek vissza. Valamint egy kis mágia. Ez a trilógia mindhárom könyvére igaz.
És végül A pusztulás könyve. Megmondom őszintén, nekem személy szerint nem tetszett. Az első 110 oldalon jóformán semmi sem történik, majd az utolsó 30 oldalon ezt bepótolja... Csakis azért olvastam végig, mert szeretem, mint írót.
Számomra érződik, hogy ez volt az első könyve. Szerencsére elhagyta ezt a lassú, a részletek hosszadalmas és felesleges leírását. A történet olyan, mint egy modern tündérmese, ami a pokolban játszódik. De eszembe juttatta a Mester és Margaritát is az utolsó oldalakon.

Remélem mihamarabb megjelenik a következő könyve, ami szerintem egy novelláskötet lesz. Érdemes követni az oldalát. Sok helyen publikál vagy jelennek meg cikkei, pl. Marie Claire vagy a Qubit.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Sándor Anikó: Camino trilógia - Ajánló

Pár évvel ezelőtt, amikor még nem voltam se feleség, se barátnő, szerettem volna pár kérdésre megtalálni a választ, keresni önmagam, így el kezdtem készülni a magyar Caminóra, a Szent Jakab zarándokútra. Vezetéssel, kis csapattal és önállóan is végig járható, Budapestről a 0. km kőtől indul és Lébényben ér véget, 11 szakaszra bontva 226 km hosszú, az út a zarándokút jelképével, a sárga fésűkagylóval van felfestve és a séta során sok zarándokhely fogadja a betérőket. A zarándoklathoz ki lehet váltani egy útlevelet, melybe minden szakasz teljesítéséről a meghatározott zarándokhely pecsétet ad, így amikor a lébényi templomba megérkezik a vándor, ott bemutatva kap egy oklevelet. Ez a magyarországi út tovább megy Wolfstahl-ba és végül becsatlakozik a nagy El Camino útba, melynek végcélja Santiago de Compostela. Végül hirtelen megfordult velem a világ, nem mentem el az útra, de azóta is bakancslistán van és remélem egyszer majd eljutok. A férjem is tisztában van ezzel, így első, együtt t

Dragomán György: Máglya - ajánló

Dragomán György az egyik szívem csücske író, ráadásul kortárs, amit azért tartok fontosnak megemlíteni, mert velem történt már, hogy kortárs írótól számomra elvont, feldolgozhatatlan könyvet olvastam (egy darabig, amíg le nem tettem), persze kivételek mindig vannak. :) Egy vicces facebook játék alkalmával bukkantam rá az oldalára -  itt tudod lecsekkolni  - és végigböngészve bejegyzéseit nagyon megtetszettek írásai. Sokszor szemezget műveiből, mintegy ízelítőként, és milyen jól teszi, mert enélkül talán nem is olvastam volna a könyveit, amik egytől-egyig szenzációsak. (A Pusztítás könyvét idénre tartogatom.) Nagyon egyedi - most már írhatom azt, hogy - rá jellemző írás-, látásmódja van. Kedvenc regényem tőle a Máglya, ami nemhogy tőle a kedvencem, hanem az egyik eddig olvasott favoritom is. Három regénye: a Máglya, A fehér király és a Pusztítás könyve egy úgynevezett trilógia, amelyek nem kötődnek egymáshoz, 3 különálló mű, közös bennük, hogy a (román) kommunista diktatúrában játs

Babák, kisgyermekek, dalok, énekek, mondókák

Most, hogy nemsokára édesanya leszek, próbálok minél több információt összeszedni a témáról – ami eléggé lehetetlen vállalkozásnak tűnik ebben a hatalmas, zajos információs térben. Szerencsére nagyon sok mindent tanultam a 0-3 éves korosztályról az egyetemen, de ahogyan közeledik az időpont, hogy végre kezemben tarthassam a saját gyermekem, mégis egyre távolabb érzem ezt a tudást. A fennmaradó időben próbálom a legfontosabb morzsákat kigyűjteni, így újra kézbe vettem az egyetemi tankönyveimet. A legfontosabb a gondozáson kívül, hogy meséljünk a gyerekeknek, nekik ez alapvető szükséglet – mint nekünk a levegővétel. De amíg nagyon picik, addig jóformán énekelni, mondókázni tudunk nekik, így ezeket az énekkönyveket kerestem elő. Ajánlom egyébként nem csak iskolába járó anyukáknak, hanem otthoni felhasználásra is, hiszen a bölcsődében is ebből énekelnek a kisgyermeknevelők az apróknak. (Ha valaki érzi magában az erőt, furulyázni is el tudja ezeket a dalokat – mondjuk egy éves kortó